Prikaz knjige „ENDODONTOLOGIJA“
Naslov originala: „Textbook of Endodontology“. Izdavač: „Wiley-Blackwell“
Autori i urednici:
Gunar Bergenholc (Gunnar Bergenholtz): Odeljenje endodontologije, Akademija Sahlgrenska, Univerzitet u Geteborgu, Švedska.
Preben Horsted-Bindslev: Odeljenje dentalne patologije, Stomatološki fakultet, Univerzitet u Arhusu, Danska.
Klaes Rejt (Claes Reit): Odeljenje endodontologije, Akademija Sahlgrenska, Univerzitet u Geteborgu, Švedska.
Reč autora originala
„Knjiga Endodontologija (Textbook of Endodontology) namenjena je potrebama edukacije studenata stomatologije, kao i praktičarima koji su u stalnoj potrazi za novim endodontskim teorijama i tehnikama. Glavni cilj autora bio je da se na razumljiv i lako prihvatljiv način predstave biološki procesi u patologiji pulpe i periapeksa, ali i to kako stečeno znanje utiče na kliničko zbrinjavanje ovih oboljenja.
Novo izdanje značajno je restruktuirano i potpuno osavremenjeno, ali zadržava karakteristični stil prvog izdanja, omogućavajući lako učenje uz pomoć svojih prikaza: izdvojenim referencama, glavnim i naprednim konceptima i ključnom literaturom. Predstavljena su važna i interesantna istraživanja u nadi da će ovakvo prikazivanje ohrabriti one koji žele više da znaju i da sprovedu svoja sopstvena ispitivanja iz tematike koja ih posebno interesuje. Na kraju nekih poglavlja dati su prikazi slučajeva s ciljem da još bolje i više ilustruju određene teme iz glavnog teksta.
Drugo izdanje sadrži brojna nova poglavlja, od ishoda endodontskog lečenja, preko primene operacionog mikroskopa, tretiranja endodontskih komplikacija posle traume zuba, pa sve do endodontske epidemiologije. Sva poglavlja iz prvog izdanja veoma su detaljno revidirana, modernizovana i predstavljaju najnovija teorijska saznanja i opise praktičnog endodontskog rada.
Endodontologija nastavlja svoju važnu namenu i pruža osmišljeno i veoma sistematično obrazovanje, jasno razmatranje bioloških koncepata i principa lečenja u enododonciji. Kao takva biće izuzetno važna svojim dosadašnjim čitaocima i vredno otkriće za nove korisnike.
U stvaranju ove knjige učestvovalo je još dvadeset troje koautora, svetski eminentnih endodontologa, naučnika, univerzitetskih nastavnika i vrhunskih praktičara“.
Endodontologija je uz svoja dva izdanja na engleskom prevedena još na pet svetskih jezika (italijanski, portugalski, španski, nemački i japanski) i tako postala jedan od vodećih udžbenika iz oblasti endodoncije. Drugo izdanje izašlo je na svetsku scenu oktobra 2010. godine, a samo godinu dana kasnije dobili smo izvanrednu verziju na srpskom jeziku. Urednik, profesor dr Vladimir Ivanović okupio je odličnu ekspertsku ekipu prevodilaca – redaktora, koju čine nastavnici i saradnici Klinike za bolesti zuba Stomatološkog fakulteta Univerziteta u Beogradu: dr Nevenka Teodorović, vanredni profesor, dr Branislav Karadžić, docent, dr Jugoslav Ilić, asistent, dr Katarina Beljić-Ivanović, asistent, dr Vesna Miletić, asitent i dr Ivana Milanović, asistent.
Knjiga se sastoji iz pet delova podeljenih u dvadeset jedno poglavlje:
Pogl. 1 Uvod u endodontologiju
Prvi deo - Vitalna pulpa
Pogl. 2: Pulpodentinski kompleks: struktura, funkcije i reakcije na štetne uticaje; Pogl. 3: Dentinski i pulpni bol; Pogl. 4: Terapija vitalne pulpe; Pogl. 5: Endodoncija na mlečnim zubima.
Drugi deo – Nekrotična pulpa
Pogl. 6: Mikrobiologija nekrotične pulpe; Pogl. 7: Apeksni periodontitisi; Pogl. 8: Sistemske komplikacije endodontskih infekcija; Pogl. 9: Lečenje nekrotične pulpe.
Treći deo – Procedure endodontskog lečenja
Pogl. 10: Hirurški – operacioni mikroskop; Pogl. 11: Instrumentacija kanala korena; Pogl. 12: Materijali za punjenje kanala korena; Pogl. 13: Tehnike punjenja kanala korena zuba.
Četvrti deo – Dijagnostička razmatranja i donošenje kliničkih odluka
Pogl. 14: Dijagnoza pulpnih i periapeksnih oboljenja; Pogl. 15: Dijagnoza i zbrinjavanje endodontskih komplikacija posle traume; Pogl. 16: Multidimenzionalna priroda bola; Pogl. 17: Klinička epidemiologija; Pogl. 18: Donošenje odluka u endodonciji.
Peti deo – Zub sa punjenim kanalom korena – endodontski lečen zub
Pogl. 19: Zub sa punjenim kanalom korena u protetičkoj rekonstrukciji; Pogl. 20: Nehirurški retretman; Pogl. 21: Hirurška endodoncija.
Izdanje na srpskom jeziku predstavlja veoma vrednu i izuzetno kvalitetnu knjigu iz oblasti endodoncije na ovim prostorima, zahvaljujući ne samo visokom nivou prevedenog i uređenog teksta, već skoro do savršenstva dovedenoj grafičkoj obradi, za koju su izdavač „Orion Art“ iz Beograda i njen urednik Dragorad Kovačević dobili kompliment od profesora Bergenholca da je to najbolje izdanje koje je ikada držao u rukama, uključujući i njegov original.
Endodontologija je namenjena SVIMA: studentima stomatologije, poslediplomcima, specijalizantima, stomatolozima orijentisanim ka endodonciji, saradnicima i nastavnicima stomatoloških fakulteta. Svako iz navedenih grupacija može da nađe ono što ga interesuje na nivou koji mu odgovara ili koji mu je potreban u tom momentu. Daljim učenjem i ovladavanjem viših nivoa (uramljeni tekstovi „Napredni koncept – Za one koji žele više da znaju“) i pronicanjem u određene oblasti i subspecijalističke detalje struke, čitalac postepeno podiže nivo svoga znanja i stručnosti iz endodoncije. Posle nepuna dva meseca od pojavljivanja i predstavljanja od strane samog autora originala profesora Gunara Bergenholca na Simpozijumu Udruženja endodontista Srbije u Sava centru, Endodontologija je dobila vrhunske epitete i pohvale od svih kolega koji su je pregledali i iščitali.
Endodontologija može da se naruči kod izdavača: „Orion Art“, Beograd, Svetozara Markovića br. 24; tel.: 011/ 3233 241; mob. tel.: 063/ 288 913; e-mail: orionart@sbb.rs , ili da se kupi u skriptarnici Stomatološkog fakulteta u Beogradu, Rankeova br. 4.

To post a reply please login or register