FRAJBURG, Nemačka: Nedavno završeno istraživanje pokazalo je da biljna ishrana obogaćena omega-3 masnim kiselinama i vitaminom D može da doprinese smanjenju upale gingive na prirodan način. Saglasno sa rezultatima ovog istraživanja naučnici preporučuju stomatolozima da pacijentima sa gingivitisom uz sprovođenje terapije preporučuju takav način ishrane.
U istraživanju je 30 pacijenata metodom slučajnog izbora razvrstano u eksperimentalnu i kontrolnu grupu, i kod svih je određena količina plaka na početku i na kraju istraživanja. Eksperimentalnoj grupi je preporučeno da u trajanju od 4 sedmice izmene uobičajeni način ishraneu ishranu koja sadrži male količine ugljenih hidrata i životinjskih proteina, a obogaćena omega-3 masnim kiselinama, vitaminima C i D, antioksidantima, biljnim nitratima i vlaknima. Kontrolna grupa je te 4 sedmice nastavila da se hrani na uobičajeni zapadnjački način. Svim učesnicama istraživanja rečeno je da te 4 sedmice ne koriste zubni konac i sve vrste interdentalnih četkica. Kod svih pacijenata su određeni parodontalni parametri, kao što su subgingivalni plak i gingivalno krvarenje na početku i na kraju eksperimentalnog perioda od 4 sedmice.
Rezultati istraživanja nisu pokazali značajne razlike kod količine subgingivalnog plaka, ali je kod eksperimentalne grupe došlo do značajne redukcije gingivalnog krvarenja. Kod eksperimentalne grupe je pored pozitivnog uticaja na oralno zdravlje, došlo do povećanja nivoa vitamin D i smanjenja telesne težine.
“Naše istraživanje jasno pokazuje mogućnost smanjenja gingivitisa na prirodan način - optimizacijom načina ishrane. Stomatolozi bi trebali da svojim pacijentima sa gingivitisom treba da skrenu pažnju na način ishrane i da daju jasna uputstva o tome kako bi trebali da se hrane,” izjavio je dr Johan Wölber, stomatology i asistent na Klinici za operativnu stomatologiju i parodontologiju u Centru za dentalnu medicinu Univerziteta u Frajburgu.
Ovo istraživanje, pod nazivom “The influence of an anti-inflammatory diet on gingivitis. A randomized controlled trial”, objavljeno je 2.aprila 2019. godine u onlajn izdanju Journal of Clinical Periodontology.
Ознаке:
LONDON, Velika Britanija: Pošto je dokazano da parodontitis dovodi do lokalne i sistemske upale, istraživači su nedavno ispitali efekte ograničenja u ...
BERN, Švajcarska: Kako interes za alternative mleku na biljnoj bazi nastavlja da raste, potrebno je više podataka kako bi se razumeo njihov uticaj na ...
LONDON, Velika Britanija: Iako su dobrobiti upotrebe žvakaćih guma često tema rasprava, postoji veliki broj naučnih istraživanja koja pokazuju da ...
BELO HORIZONTE, Brazil: Strah od zubara se globalno smatra jednim od glavnih problema javnog zdravlja zbog negativnog uticaja na oralno zdravlje i kvalitet ...
Iako kafa spada među supstance koje su najviše istraživane i o kojima se najviše pisalo, ta istraživanja nisu konkretno pokazala da ...
MELBOURNE, Australija: Intraoralni skeneri postaju efikasni, skalabilni alati za otkrivanje karijesa kod dece, nudeći obećavajuću alternativu vizuelnom ...
NJUARK, N.J., SAD: U slučajevima periimplantitisa koji perzistiraju uprkos standardnoj antimikrobnoj terapiji, nije jasno šta sprečava odgovor domaćina ...
LONDON, Velika Britanija: Kad ljudi pomisle na odnos stomatologa i pacijenta obično svi taj odnos posmatraju iz ugla pacijenta i pomisle na strah pacijenta...
Ljubaznost prema sebi i voljenje sebe su pojmovi o kojima se često govori u kontekstu blaogostanja i brige o sebi. Prema Nacionalnoj zdravstvenoj službi ...
HONG KONG: Prema studiji Global Burden of Disease, karijes u ranom detinjstvu pogađa otprilike 530 milouna dece širom sveta, pa tako postaje jedno od ...
Webinar uživo
sre. 19 avgust 2026
1:00 (CET) Belgrade
Prof. Dr. Wael Att, Dr. Kubra Kundak, Dr. Acela Martinez
Webinar uživo
pon. 24 avgust 2026
8:00 (CET) Belgrade
Alejandro Uribe Marioni DDS, MSc, PhD
Webinar uživo
sre. 26 avgust 2026
6:00 (CET) Belgrade
Dr. Mario Felipe Gutierrez
Webinar uživo
čet. 27 avgust 2026
8:30 (CET) Belgrade
Webinar uživo
pet. 28 avgust 2026
2:00 (CET) Belgrade
Dr. Allen Wong DDS, EdD, DABSCD
Webinar uživo
uto. 1 septembar 2026
3:30 (CET) Belgrade
Webinar uživo
sre. 2 septembar 2026
6:00 (CET) Belgrade